Avontuur opzoeken

28 november 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Van het huisje ging ik naar een hostel, waar ik al iemand kende. Al snel waren we met een groepje. We gingen samen naar het strand, maar daar was een hond die iedereen weg joeg. Iets verderop vonden alsnog een mooi plekje. Verder ben ik in Raglan een dagje wezen surfen. Het was een goede spot met veel waves die je kon pakken. Ideaal voor beginners dus. De autorit ernaartoe was iets minder veilig aangezien de jongen die reed nog nooit links had gereden. Uitgerekend ik was degene die hem vroeg om links te gaan rijden. Maar we hebben het heelhuids gehaald. Verder was het in Raglan veel spelletjes spelen. En er was heerlijk versgemaakt fruitijs.

Vanuit Raglan was het een korte rit naar Waitomo. Hier zou ik een nachtje slapen, waar de meeste van de bus meteen door zouden rijden. Overdag maakte ik een wandeling. Deze zou ik in het donker nogmaals lopen met toffe mensen van het hostel. In het donker kon je namelijk heel veel glowworms zien. Het was echt als een sprookje zo mooi. De rit naar de wandeling was ook tof. We zaten met 7'en in een wagen. Drie voorin op stoelen en 4 lagen achterin op het matras. En de wegen zijn hier sowieso heuvelachtig met veel bochten, maar door de grotten in Waitomo ook nog eens hobbelig.

De dag daarop ging ik de grot in. Het was abseilen, klauteren, kruipen en rotsklimmen, waarbij je ook nog echt nat werd. Een paar abseils waren in een waterval en een deden we zonder licht. In de grot waren ook weer een hoop glowworms te zien. Het was ontzettend gaaf. Na de grot ging de bus door naar Rotorua. Hier ruikt het naar bedorven eieren, geweldig toch?

In Rotorua kwam een meisje van Waitomo naar hetzelfde hostel. Dat was heel prettig. Die avond hebben we samen stuk gewandeld. De eerste volle dag heb ik een categorie 5 rivier geraft, met een waterval van 7 meter. Onze boot bleef gelukkig overeind en niemand hoefde te zwemmen. Onderweg kwamen we 2 mensen tegen zonder guide en ik heb zo'n vermoeden dat zij moesten zwemmen aangezien ze niet echt wisten wat ze deden. De rest van de dag heb ik Rotorua een beetje verkend en speelde ik tafeltennis teven een jongen die het ook als sport had gedaan, waardoor het extra leuk was om te spelen. Vandaag moet ik helaas afscheid nemen van Luca, maar er komen vast weer snel nieuwe mensen in de plaats.