Het leven op eilanden.

31 januari 2018 - Koh Phangan, Thailand

In Samui heb ik samen met de Armeense jongen een scooter gehuurd. Hij reed en ik zat lekker achterop. Zo reden we over het eiland opzoek naar mooie strandjes, uitkijkpunten en een waterval. In de waterval konden we lekker zwemmen aangezien het ontzettend warm is. Het was een leuke dag geworden. Zelf had ik ongeveer 10 meter geprobeerd te rijden op de scooter, maar ik ben er geen talent in blijkt maar weer. Achja zo door iemand anders rondgereden wordennis helemaal niet erg.

De rest van de dagen heb ik vooral lekker gechilled, beetje op het strand gelegen, een massage gehad, kortom de batterij weer opladen. De laatste avond ging ik met een fin, 2 engelse en een pool naar een bokswedstrijd. Daar waren nog 2 engelse die ik al kende. Het was thai boxing, waarbij eerst 2 kinderen in de ring stonden die geblinddoekt waren. Daarna nog wat echte gevechten. Een aantal ko's gezien. Het mooie van de wedstrijden, zeker met de ko's was het respect. Was de wedstrijd af ging de winnaar meteen bij de jongen/het meisje op de grond kijken hoe het met hem ging. Halverwege was er een spel voor het publiek. Ik moest samen met een hoop andere de ring in, kreeg een ballon om mijn enkel en we moesten proberen de ballonnen van de andere kapot te maken. Ik had er een kapot gemaakt, maar toen raakte mijn ballon los. Deze had ik zelf maar kapot gemaakt en vlug maar mijn veilige plekje in het publiek. Na de wedstrijden gingen we nog even het uitgaansleven in, maar het was niets voor mij. Allerlei thaise meiden probeerden ons in hun bar te krijgen door aan je kont te gaan zitten.

Na Koh Samui was het tijd voor Koh Phangan. Ik had een hostel geboekt en ging daar naartoe. Even op het strand gechilled. In de avond poets ik mijn tanden, wil ik terug naar de kamer, hangt er een briefje op de deur. Het hostel had een groot probleem, we moesten naar de receptie komen en ze zouden een nieuw hostel voor ons regelen. We mochten nog wel een nachtje slapen. Wat bleek, het hostel had teveel bedden of mocht helemaal geen bedden hebben ofzoiets en het leger zou de volgende dag binnenvallen. Er waren op het eiland meerdere hostels die moesten sluiten. Welkom in Thailand. Ze zouden een nieuw hostel regelen maar dat was dubbel zo duur, dus ik zocht maar gewoon mijn eigen hostel.

Hier maakte ik al snel nieuwe vrienden met wie ik op het strand ging zitten en in de a ond waren we met een hele groep aan het kletsen. De dag daarop ging ik met een portugees op de scooter. Weer een waterval, prachtige strandjes en leuke wegen door de jungle. In de avond gingen we met een groep kletsen om daarna op het strand te zitten. Vandaag zijn we ons allemaal aan het voorbereiden op vanavond, de full moon party, een groot strandfeest.

1. Mieke:
    31 januari 2018
    Nou Mike dat ziet er allemaal super uit Je leert zo ook wel heel veel mensen kennen Nog veel plezier Groetjes van ons
  2. Peter en Ellen Respen:
    31 januari 2018
    Hoi Mike
    Genoeg te beleven daar en mooie foto's, nog veel plezier.
    Groeten uit Dend