Cenotes, ruines, prachtig strand en heel veel fietsen!

24 januari 2017 - Tulum, Mexico

Hola!

Vanuit Playa del Carmen heb ik de collectivo naar Tulum genomen. Op goed geluk was ik uitgestapt en ik bleek ook nog eens de juiste halte te hebben gepakt. Lucky me! Ik moest alleen de weg nog oversteken, een weg waar ze 80 reden en 2 baans. Halverwege kon ik gelukkig wel redelijk veilig stilstaan. Bij de hostel kon ik mijn stullen achterlaten en kreeg ik een fiets, zodat ik meteen Tulum een beetje kon verkennen. Dezelfde weg als net weer overgestoken, alleen dan met fiets en 5 minuten later was ik bij het strand. Prachtig wit zacht zand en lichtblauw water. Hier doen we het voor!

's Avonds ontmoette ik mijn kamergenoten en we besloten om de volgende dag met z'n 2'en naar de cenotes te gaan. Weer de fiets gepakt, en het eerste stuk was redelijk simpel, gewoon over het fietspad. Daarna moesten we de weg op maar de auto's mochten er maar 40 rijden en de weg was redelijk breed. Dus verder fietsen en dan staat er een bord dat de auto's 80 mogen. Iets verderop mochten ze 90. En op dat moment ging mijn ketting van de fiets af. Die ging er redelijk makkelijk weer op maar stilstaan op een weg waar ze met 90 km per uur rijden is toch wel apart. Uiteindelijk kwamen we bij de eerste cenote aan en wat we zagen was ontzettend gaaf. Het is een soort bron onder de grond. We konden er in zwemmen. Daarna gingen we naar de 2de cenote en deze was nog gaver. Het was misschien minder mooi als de eerste, maar er waren heel weinig mensen en je kon in de cenote springen van een meter of 3. De cenotes waren een succes.

Daarna fietsten we naar het strand om vanuit daar verder langs de kust te gaan. We kwamen uit bij een klein strandje met rotsen in het water. Op een rots kon je gaan zitten en je zag het water tegen de rots aan kletteren. Het was een perfect plekje! De volgende dag ben ik weer alleen op pad gegaan naar de ruines van Tulum. Het was er druk, maar het was mooi om te zien. Verder heb ik lekker rondgefietst en rustig aan gedaan.

Morgen ga ik weer verder. Valladolid wordt de volgende bestemming!
Groetjes!

1. Ellen:
    Hoi Mike,

Ook ik wil graag je reis volgen, geniet van al het moois wat op je pad komt.

Groetjes
    Yvonne
  2. Jeroen:
    Mikey!!

Klinkt goed allemaal!
    We zijn ook erg benieuwd naar wat foto's dus die verwacht ik er volgende keer wel bij he!!

Heel veel succes en geniet er van!!
    Tot over 180 dagen ongeveer !

Je grote broer !
  3. Mike Raijmakers:
    24 januari 2017
    Leuk Yvonne! Als je jeroen je mail laat sturen, kan je evt mail krijgen als ik er iets op zet.

Broertje! Het lukte me deze keer niet met de wifi van hier. Hopelijk lukt het dalijk.
  4. Mieke:
    Hoi Mike

Het is hier koud en grauw Ik zie in gedachten al helemaal die mooie witte stranden.
    Denk dat ik een ticket boek haha Fijn dat je al zo'n mooie dingen hebt gezien
  5. Mieke:
    Hoi Mike

Denk dat ik een ticket boek haha Fijn dat je al zo'n mooie dingen hebt gezien
  6. Nely:
    24 januari 2017
    hallo Mike het is daar wel prachtig ik ben jaloers op het mooie weer hier is koud en triest
    veel plezier zal wel lukken groetjes
  7. Carlijn:
    25 januari 2017
    Damn Mike! Wat stoer dat je er überhaupt bent! Trots op je man. Maak er een gave tijd van. Ik ga je volgen