Verdwalen is iets meer van de wereld kunnen zien!

22 mei 2017 - Dominical, Costa Rica

Donderdag besloot ik naar een ander strand te wandelen, namelijk Play hermosa. Hiervoor zou ik door de heuvels moeten. Ik ging alleen op pad en via een redelijk makkelijk pad kwam ik op het andere strand aan. Hier was bijna niemand wat een heerlijk verschil was met het toch wel drukke strand van Jaco. Ik ging op onderzoek uit bij de rotsen en besloot zo ver mogelijk te gaan lopen. Hier waren enorm veel krabben. Ik wilde kijken hoever ik kon komen over de rotsen en met wat klim en klauterwerk kwam ik uiteindelijk bij een klein strandje uit. Dit was mijn privé strandje. Niemand in de buurt, alleen vogels, mijn kleine paradijsje. Na er een tijdje te hebben genoten ging ik verder en het bleek dat ik het hele stuk terug naar Jaco over de rotsen kon doen. Het was een ontzettend leuke hike geworden.

In het hostel was iedereen nog een beetje gaar van de dag ervoor en er werd voor een keer niet al teveel gedronken. Ik ging met een jongen de zonsondergang bekijken op het strand en later gingen we samen wat eten halen. De volgende dag zouden 2 vriendinnen van hem komen. Die dag moest ik terug naar de dokter waar mijn oog werd bekeken en alles bleek goed te zijn. De rest van de dag zaten we met een groep op het strand, strandvoetbal en beachvolleybal. Verder lagen we veel in het water van het zwembad en 's avonds ging de groep natuurlijk weer vol aan de zuip. Ik ging redelijk vroeg naar bed, want de volgende dag zou ik vertrekken naar Uvita. Daarvoor natuurlijk van iedereen nog even afscheid genomen.

In de ochtend ging ik uitchecken en de manager zei dat hij me net een baan aan wilde bieden. Het gaat goed met al die aanbiedingen vanuit Costa Rica. Daarna was het tijd om weer te gaan bussen. Twee uur wachten in Quepos om uiteindelijk in de stromende regen in Uvita aan te komen. En daar moest ik 20 min lopen naar mijn hostel. Ik was binnen 1 minuut zeiknat. Maar mijn hostel was een mooie plek in de jungle. Heerlijk om even te ontspannen na de drukte van Jaco. Ik zou er 2 nachten slapen en in mijn volle dag ging ik eerst opzoek naar het strand. Nadat ik een aantal keer fout was gelopen kwam ik uiteindelijk aan bij het strand. Hier bleek het alleen 6 dollar te kosten om naar het strand te gaan en daar had ik niet heel veel zin in, dus gingen we weer terug. Ook omdat ik al redelijk hongerig was geworden. Na een lunch ging ik opzoek naar de waterval. Ook dit ging de eerste keer niet helemaal goed. Ik ging de heuvel op in plaats van de trap omlaag, maar ik zag een aantal leuke riviertjes.

Iets later vond ik dan toch de trap en zo kwam ik bij een leuk watervalletje uit. Om er te geraken moest ik nog wel even een riviertje oversteken. In principe zou je van de waterval af kunnen glijden, maar dit liet ik maar even achterwege. 's Avonds ontmoette ik nog wat Engelse mensen, maar ik lag weer op tijd in mijn bedje. De volgende dag zou ik om half 9 de bus moeten halen werd me namelijk gezegd.
Deze informatie bleek de volgende dag helemaal niet waar te zijn. Om half 10 was namelijk de bus en deze ging regelmatig. Ik had dus lekker op mijn gemakje kunnen doen, maar ach met een beetje muziek op komt alles goed. Om half 10 zat ik dan in mijn bus naar Dominical. Daar aangekomen ontmoette ik meteen Simon, een Zwitserse jongen. Samen besloten we naar een waterval te lopen. Dit zou ongeveer 4 kilometer zijn voornamelijk over het strand. Het was alleen hoogtij waardoor er bijna geen strand over was en we op onze flipflops konden klauteren over rotsen, over een omgevallen boom een rivier overstaken en dwars door rivieren die iets dieper bleken te zijn dan gedacht moesten geraken. Natuurlijk lukte ons dit en het resultaat was dat we bij een leuke waterval terecht kwamen. Er waren alleen maar locals en je kon er zwemmen. Dit was prettig aangezien het zo ontzettend warm was.

Morgen ga ik naar de Nauyaca waterval. Deze waterval is de rede waarom ik naar deze plek wilde gaan. Daarna ga ik de stille oceaan verlaten en langzaam naar de caribische kant.

1. Mama en papa:
    23 mei 2017
    Nog veel plezier je laatste week in Costa Rica en daarna op naar Peru!!
  2. Nely:
    23 mei 2017
    Veel plezier daar ga je nu al naar Cuba ik dacht dat Cuba het eindstation was??