Tayrona

2 mei 2019 - Tayrona National Park, Colombia

Nadat we bij het luxe hostel wat hadden gezwommen en kaartspelletjes hadden gespeeld, gingen we redelijk optijd slapen. De volgende dag wilden we namelijk rond 8 uur naar het park. We kregen een gratis lift van ons hostel en bij de ingang zagen we Gerben en Annemiek (Palomino). Na de iets wat prijzige entree te hebben betaald en nog wat geld voor nutteloze bandjes, konden we met de bus het eerste gedeelte afleggen. De bus reed ons iets te ver door, waardoor we de verkeerde afslag namen en een rondje hadden gelopen met onze zware bepakking, namelijk een 6 literfles water. Maar we liepen over een prachtig pad en we hadden een prachtig uitkijkpunt over enkele stranden. Uiteindelijk kwamen we erachter hoe we naar onze camping moesten lopen en onderweg zagen we apen in de bomen en ik zag nog een beestje, waarschijnlijk een groene leguaan. De camping was mooi, veel palmbomen, hangmatten, tenten en een mooi strand. We mochten alleen niet in het water zwemmen, aangezien de stroming daar te sterk was.

Nadat we hadden geluncht, gingen we opweg naar de zwemstranden, een hike van 2,5 uur heen en hetzelfde terug. Het was weer een mooie hike waarbij we apen zagen en een hoop krabben. We liepen van het ene strand naar het andere, waarbij Gerben en Annemiek bij het eerste zwemstrand gingen zwemmen, femke bij het 2de, maar ik wilde door tot het laatste. Op de terugweg pikte ik iedereen weer op en gingen we langzaam terug naar onze camping. Midden in het gebied hing ook nog een tv, waardoor we wat van de champions league konden zien.

Bij de camping keken we naar de zonsondergang om daarna lekker te eten en weer spelletjes te doen. Uiteindelijk gingen we naar onze hangmatten om daar in te slapen.

In de ochtend ontbeten we lekker op het strand om iets later terug nasr de ingang van het park te lopen. Het was echt heel tof geweest. Bij de ingang namen we afscheid van Gerben en Annemiek, waarna wij we terug liepen naar ons hostel. Deze weg, langs een behoorlijk drukke doorgaande weg, was iets minder fijn lopen, maar we raakten bij het hostel en gelukkig hadden ze nog 2 bedden vrij voor ons. Helemaal bezweet van het park sprongen we onder een douche om daarna lekker in het zwembad te springen. Die verkoeling hadden we wel verdient. De rest van de dag deden we niet meer veel.

Vandaag gaan we weer verder naar Santa Marta, een stad. We maken het nog ontzettend goed!

1. Teun:
    3 mei 2019
    Leuk verhaal weer, en wat is het daar mooi:) Heel veel plezier samen!
  2. Marga:
    4 mei 2019
    Hoi Mike en Femke
    super leuk om te lezen allemaal we genieten mee met jullie reis en prachtige foto's TOP
    benieuwd naar het vervolg😎🤗
  3. Jake:
    6 mei 2019
    Hey Mike en Femke,
    De blogs zijn tof en sprekend. Geniet van jullie reis en veel plezier!