Mindo, mooie diertjes en wat avontuur

8 juni 2019 - Quito, Ecuador

Vanuit Otavalo pakten we de bus naar Quito om vanuit daar met 2 andere bussen (een stadsbus en een normale) in Mindo te geraken. Daar hadden we een heerlijk hostel geboekt net buiten het dorpje. Daardoor zat het mooi in de natuur. We leerden meteen een hoop mensen kennen en speelden spelletjes met een nederlands koppeltje uit Eindhoven, Willemijn en Timo. De eerste volledige dag stond in het teken van ziplinen, een tarzan swing, een kabelkar en watervallen. We liepen naar het ziplinen en kwamen een jongen uit Israel tegen die we de dag ervoor in de bus al hadden gesproken. Hij liep met ons mee en samen gingen we de ziplines doen. Bij ons groepje kwam een meisje uit de VS met haar tante en 2 meiden uit Ecuador. We hadden 10 lijnen en vlogen over de natuur. Een daarvan ging ik op de kop, waarbij mijn benen werden vastgehouden door de guide die me vervolgens lekker begon te shaken (zie filmpjes). Het was super leuk, maar na het ziplinen kwam het echte werk, ik ging weer eens voor een tarzan swing. Dit houdt in dat je aan een touw wordt gebonden en vervolgens van een platform afspringt en als een soort schommel door de lucht beweegt (zie filmpjes). Na wat discussie met de guide over hoe ik vond dat het moest, besloot ik toch maar naar hem te luisteren en sprong ik uiteindelijk op zijn manier van het platform af. Die jongen heeft natuurlijk toch wel iets meer ervaring met hoe het veilig moet. Al blijf ik stiekem koppig vinden dat mijn manier beter was, oepsie. Nadat de mensen die wilden springen waren geweest, gingen we verder. We zouden eig 2 kilometer moeten lopen, maar de meiden uit Ecuador zeiden dat we in hun auto mochten springen. Dat lieten we ons geen 2 keer zeggen en zo kamen we bij de kabelkar uit.

Hier gingen we in en hadden we prachtige uitzichten tot we aan de overkant aankwamen. Hier waren 2 opties, beide in het totaal 2 uur lopen. Wij kozen voor de optie met minder watervallen, maar wel de grootste. Het was een mooie hike en een leuke waterval. Ook was het goed voor ons spaans aangezien we nog steeds met de meiden samen waren. Op de terugweg kwam natuurlijk wel de bekende regenbui. We kwamen weer bij de kabelkar aan, maar deze was even niet in werking. De benzine moest bijgevuld worden. Nadat dit gedaan was konden we terug naar de auto, want we kregen ook een lift terug naar Mindo. Sterker nog, de meiden zochten een hostel en kwamen bij ons hostel. Zodoende werden we voor de deur afgezet.

In dd avond werden er weer spelletjes gespeeld en hadden we met Willemijn en Timo afgesproken om de volgemde dag samen 2 dingen te doen. Het begon met tuben. Alleen is tuben normaal heel rustig, hier bonden ze verschillende banden aan elkaar en daardoor konden we over allerlei stroomversnellingen en rapids. Het was geniaal en vooral ontzettend lomp. De meiden waren regelmatig aan het gillen als er weer een drop aankwam, waarna we alle 4 in de slappe lach eindigden. Op de terugweg zaten we in onze zwemkleding in de achterkant van een truck, goed om lekker snel ziek te worden. Maar toen we de grote tube hadden afgezet, gingen we juist met z'n alle staan, zodat we goed droog konden worden. Na deze tour hadden we een lekker warme douche verdient. Zodoende waren we weer wat opgewarmd en klaar voor de volgende activiteit, een chocoladetour. We mochten het proces zien en vooral veel proeven. Dat was erg lekker al was de 100% chocola toch wel iets te bitter voor me.

Femke deed de volgende dag nog een nachttour, ik was vooral lekker aan het chillen in het hostel. Ook hadden we veel kolibrietjes in het hostel en hadden we een aantal tucans gezien. Deze vogels zijn echt prachtig. Ook hebben we hele mooie vlinders gezien. Mindo was echt prachtig en we vonden het erg jammer om vandaag verder te moeten. Toch zijn we in de bus naar Quito gestapt. Dit is de hoofdstad van Ecuador. We gaan hier eventjes rondkijken om daarna naar een vulkaan te kunnen. Terwijl in dit stuk schreef zat ik trouwens op een soort gespannen net, met een prachtig uitzicht over de stad Quito. Het gaat hier nog steeds super goed dus!

1. Mama en papa:
    8 juni 2019
    weer een paar spannende dingen ondernomen zeg. Vooral de tarzanswing, zou wat voor mij zijn. Op naar het volgende avontuur.
  2. Olga:
    8 juni 2019
    Oooooh dat is echt gaaf! Hier voelen we de spanning van de tarzanswing. Rens vroeg vantevoren waarom het zo heet, en ik hoef niets meer uit te leggen, jouw optreden spreekt voor zich :)