De heuvels in

6 mei 2019 - Minca, Colombia

In Santa Marta hadden we een korte stop, vooral om wat geld te pinnen en wat informatie te winnen. De stad zelf was schattiger dan gedacht, met een gezellig centrum. Toch was een dag voldoende en besloten we naar Minca te gaan, waar we omgeven zijn door heuvels. De eerste avond leerden we Luca en James kennen en gingen we met z'n vieren ergens eten. Luca ging de volgende dag, maar met James zouden we nog een paar daagjes omgaan. De tweede dag gingen we een uur of 7 lopen, naar een uitkijkpunt, los pinos, en een waterval. Het was een mooie maar pittige hike, zeker ook omdat het de eerste echte hike voor ons was. Maar het uitzicht was het waard. Op de terugweg liepen we langs een watervar, waar James en Femke in gingen zwemmen. Ik kwam niet verder dan pootje baden aangezien het water ontzettend koud was.

Na deze wandeling besloten we het een dagje rustig aan te doen. Vooral veel lezen, spelletjes spelen en een milkshake halen. We gaan nog een paar daagjes in Minca blijven, zodat we Femke's verjaardag hier kunnen vieren. De mensen van het hostel zijn onwijs aardig.