actief en relaxen

17 februari 2017 - San Pedro la Laguna, Guatemala

Na de hike ging ik samen met iemand van de groep naar ons hostel. Het was een eco-hostel en net uit de drukte. Een perfecte plek voor mij. Nadat ik mijn bed gezien en mijn spullen weg had gelegd, besloot ik San Pedro in te duiken om te zien wat er allemaal te doen is en een vage planning te maken voor de komende dagen. Ik besloot de volgende dag nog even rustig aan te doen, zodat de dag daarna weer wat actief kon zijn. Samen met een jongen uit het hostel gingen we kayaks huren. We werden in een tuktuk gestopt en naar een haventje gebracht. We moesten opzoek naar Kiwi en hij zou ons onze kayaks geven.

We kregen nog de tip dat er een mooi strandje was als we naar rechts gingen. Dus dat deden we en dat was dwars tegen de wind in. Maar we kwamen bij 2 strandjes uit en daar waren we alleen. Een heerlijk gevoel! Daarna hadden we het plan om het meer over te steken. Maar halverwege besloot ik om lekker op het water te blijven dobberen, zodat Ben op en neer kon. Daarna moesten we weer terug keren, maar na 3 uur kayakken was dat helemaal niet erg. We konden onze kayaks laten liggen en liepen terug naar ons hostel. Dit was een goede dag.

Donderdag had ik het geweldige idee om een massage te nemen. Dus voor ongeveer 20 euro kreeg ik een uur lang een heerlijke massage. Mijn lichaam kon er weer tegenaan, zodat ik vrijdags de vulkaan San Pedro kon beklimmen. Met de tuktuk naar de start. Ik had verhalen gehoord dat het behoorlijk pittig zou zijn en steil, maar dit viel ontzettend mee. Na 2 en een half uur was ik al boven, iets meer dan 1000 meter geklommen. Het was alleen ontzettend jammer dat het bewolkt was, waardoor je niets kon zien op de top. Maar onderweg waren wat mooie uitzichtpunten over het meer. Na anderhalf uur was ik weer beneden en kon ik in de tuktuk springen naar mijn hostel.

Morgen gaan we weer verder, maar niet heel ver, naar de overkant van het meer, San Marcos, het hippiedorp. Groetjes!

1. Mieke:
    18 februari 2017
    Mooie foto's vooral die laatste met de zon erbij
  2. Peter en Ellen Respen:
    19 februari 2017
    Hoi Mike
    leuke en mooie avonturen en foto's
    zijn het allemaal buitenlandse mensen die je treft, of zitten er ook Nederlanders bij?
    Groeten uit Dend
  3. Francé:
    20 februari 2017
    dag Mike weer een hoop meegemaakt en wel en niet gezien,vooral bovenop de top gekomen na veel klimmen en helaas niet kunnen genieten van het uitzicht.Gekayaked en je had je lekker laten masseren,wat zeer waarschijnlijk wel eens nodig was.Ga met veel plezier verder met je öntdekkingsreis".Heel veel liefs uit Heusden
  4. Mike Raijmakers:
    20 februari 2017
    Hee
    Peter en Ellen er zitten ook wel wat Nederlanders tussen, maar zodra er iemand uit een ander land bij zit ga je automatisch engels praten.
    Dankjewel voor de reacties!