UItstapje naar Bolivia

16 juni 2017 - Isla Del Sol, Bolivia

Na de Salkantay trek had ik nog een paar dagen om even uit te rusten. De dagen bestonden voornamelijk uit de markt bezoeken, kletsen met mensen en eten. Ondertussen had ik enorm veel goede verhalen gehoord over Bolivia, dus besloot ik om dit land toe te voegen aan mijn reis. De bus naar Copacabana zou ongeveer 11 uur duren, gedurende de nacht. Ik had mijn bus ticket gekocht en daarna deed ik wat research naar dit bedrijf. Er kwamen meteen 2 waarschuwingen van mensen met hele slechte ervaringen. Achja ik had mijn ticket gekocht en dus gingen we er maar voor. Het zou in ieder geval niet tegen kunnen vallen.

Net voordat ik naar het busstation vertrok met mijn taxi, kwam er een Engelse jongen aangerend. Hij wilde naar dezelfde bestemming als mij en had nog niets geregeld. Hij sprong bij mij in de taxi en kocht ook een ticket. Zodoende had ik een reismaatje. Voor ons in de bus zaten twee forse dames uit Peru. Zij bleken behoorlijk hard te snurken, maar ik had toch redelijk goed kunnen slapen in de bus. De grensovergang met Bolivia was ontzettend makkelijk en iets later waren we op de bestemming. De reis was ontzettend goed verlopen. In Copacabana sliepen we een nachtje. We vonden een goedkoop hostel, maar na een uur hadden we geen water meer. Dus douchen zat er die avond niet in. Ook konden we de wc niet doorspoelen. Voor een nachtje was dit niet zo erg.

De volgende dag zou ik weer alleen verder gaan. De boot naar Isla del Sol, eiland van de zon. Ik dacht wakker te worden om 6 uur, maar er bleek een uur verschil te zijn met Peru. Gelukkig was ik nog op tijd voor de boot. Aangekomen op Isla del Sol waren er weer een hoop trappen te beklimmen, maar na Machu Picchu ben ik een beetje allergisch van trappen. Mam en pap, begin maar vast een lift in het huis te bouwen. Uiteindelijk had ik een hostel gevonden met een privé kamer en een prachtig uitzicht over het meer. Het was niet al te bijzonder verder, maar het uitzicht maakte alles goed. Daar zit ik nu dan ook rustig mijn verhaal te typen.

Het eiland is werkelijk prachtig. Ik ben naar twee mooie miradors geweest en ga vanavond waarschijnlijk met twee Engelse jongens van een mooie zonsondergang genieten. Verder is het heerlijk ronddwalen. Het meer is het hoogst gelegen meer in de wereld. Morgen ga ik weer terug met de boot en ga ik een lange tocht maken helemaal naar het zuiden van Bolivia, waar het nog kouder zal worden 's avonds. Maar na het eiland hier, ben ik helemaal uitgerust om weer een stuk verder te gaan.

1. Mama en papa:
    17 juni 2017
    Hey Mike. Komt goed uit van die lift, we beginnen maandag toch met de verbouwing. Veel plezier in Bolivia.
    XX
  2. Nely:
    19 juni 2017
    Mike nog heel veel plezier in Bolivia en woensdag een hele fijne verjaardag groetjes jeroen en nelly
  3. Mieke:
    20 juni 2017
    Heel veel plezier in Bolivia Geniet er van En als het koud is doe je maar een trui extra aan
    Alvast proficiat met jouw verjaardag morgen Je zal wel papa en mama Skype
    Groetjes Pieter Mieke Maxime uit een bloedheet Someren
  4. Peter en Ellen Respen:
    20 juni 2017
    Hoi Mike
    Nog veel reisplezier en hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, maak er daar een leuke dag van, wij drinken er hier wel 1 op je.
    Groeten Peter-Ellen-Rando-Gion