De jungle in!

25 januari 2018 - Koh Samui, Thailand

Vanuit Bangkok ging ik de nachtbus in naar Surat thani. Deze zou 8 uur duren en we vertrokken om 19.15 uur. Dit zou betekenen dat ik midden in de nacht aan zou komen, maar gelukkig is tijd hier iets anders en kwam ik pas om 5.30 uur aan. Hierdoor was het maar een half uurtje wachten op de bus naar Khao Sok. In de ochtend kwam ik aan bij mijn hostel wat door hele lieve thaise mensen werd gerund. In elk hostel zijn de eigenaren tot nu toe zo ontzettend lief en ze doen zoveel mogelijk voor je. In dat opzicht zou oma hier perfect passen! Ik had vrij snel besloten om een tweedaagse tour aan het meer te doen. Later in de middag kwam er een Nederlands meisje, Jasmijn, en zei ging de tour ook doen. We konden het al snel goed vinden en gingen samen lekker ergens eten.

De volgende ochtend bleek dat we samen in de groep zaten en we begonnen met een autorit naar de pier. Hier gingen we zo'n langgerekte onstabiele boot op met een luidruchtige motor. Onze guide trok meteen een blikje Chang (thais bier) open (het was 11 uur in de ochtend) en de sfeer was gezet. We gingen naar een prachtige plek aan het meer in de jungle, waar onze hutjes op het water dreven. Hier konden we lekker gaan zwemmen e kregen we onze lunch. Na de lunch gingen we de jungle in naar de grotten, waar we met een hoofdlampje onze weg al lopend (door het water) vonden naar het einde. Via hetzelfde pad en de boot gingen we terug naar onze slaapplek. We gingen nog even de boot op om oa de zonsondergang te zien, maar helaas was het daarvoor te bewolkt. Wel zagen we aapjes. Na een lekker diner gingen de meesten aan de drank. De thaise bevolking had een of ander rijstdrank shotje wat ze ons wilden laten proeven, maar dit was echt niet te doen. Zelfs het ruiken van het spul maakte me al misselijk.

In de ochtend maakten we nog een rondje op de boot, gingen we naar een grot om daarna terug te keren naar Khao Sok. Het was ontzettend leuk. In Khao Sok waren Jasmijn en ik nog een nachtje samen, waar we 2 fransen jongens leerden kennen. Met zn 4tjes gingen we weer een maaltijd scoren en kletste we in de avond nog gezellig op het balkon. Vanochtend ben ik via een minivan, een grote bus en de ferry op Koh Samui aangekomen. Koh betekent eiland. Hier ging in in de laadbak van een auto om naar mijn hostel gereden te worden. In mijn hostel kwam ik een armeense jongen tegen en samen zijn we over het strand gaan lopen. Ik ga een aantal daagjes op Koh Samui verblijven om daarna naar het volgende eiland te gaan.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama en papa:
    24 januari 2018
    Oh daar is het wel heel erg mooi. Fijn dat je het ook daar weer prima naar je zin hebt.
    groetjes van ons xx
  2. Carien:
    28 januari 2018
    Naast dat het erg mooie beelden zijn, lijken me al die ontmoetingen ook erg leuk. Samen met anderen je ervaringen delen. Top