Cusco, de Inka stad

6 juni 2017 - Cusco, Peru

Mijn eerste volle dag ging ik naar de markt om een warme trui bij te halen aangezien het ontzettend fris kan zijn in Cusco. Maar nadat ik mezelf een dag rust had gegeven, ging ik alweer op pad. Samen met Sophie ging ik naar de rainbow mountain. Om 3:20 uur in de ochtend werden we opgehaald. Na een hele lange busrit kwamen we uiteindelijk rond 7 uur bij de ontbijt plek aan. Hier was het voornamelijk coca thee drinken en 2 broodjes naar binnen werken. Daarna zaten we nog zo'n half uur in de bus om uiteindelijk te gaan wandelen. We bleken hetzelfde tempo te hebben en ook een andere jongen uit Zwitserland had hetzelfde tempo.

We kwamen bij de top aan op 5100 meter hoogte en wat was het prachtig. De rainbow mountain was prachtig, maar de uitzichten aan alle kanten waren prachtig. De gids probeerde ons wat informatie te geven. Hij deed dit eerst in het Engels, maar niemand kon hem begrijpen. Zijn Spaans was makkelijker te begrijpen, dan hetgene wat Engels moest voorstellen, zelfs voor de mensen die niet eens een beetje Spaans spraken. De gids zelf was volgens mij wel ontzettend trots op zijn Engels. Zijn assistent bleek wel goed Engels te kunnen spreken, maar hij kwam bijna niet aan het woord. Wij waren ondertussen een groepje van 5 geworden, maar op de terugweg kon niemand Sophie en mij bijhouden.

Nadat iedereen weer bij de bus was, gingen we naar de lunch plek. Hier stond een buffet te wachten, maar ik had een beetje last van de hoogte. Hierdoor had ik niet ontzettend veel honger. Vervolgens gingen we weer terug naar Cusco, waar we ergens werden gedropt. Sophie en ik hadden besloten om met de Zwitser en de Duitser, Fabian en Tobias, uit te gaan eten. We vonden een plekje waar je voor ongeveer 3 euro een soep, een hoofdgerecht en een dessert kreeg. Het was redelijk duur voor Peru, maar het was ontzettend gezellig en lekker. Fabian had nog een fransman meegenomen. Het was ontzettend knus aangezien we met 5 personen aan een tafel voor ongeveer 3 personen zaten.

De dag daarop zou weer een rustig dagje worden. Het was de bedoeling wat geld te sparen, maar ik moest nog een trui kopen en lange sokken. Daarna besloten Sophie en ik deel te nemen aan een gratis tocht door Cusco. Een gids nam ons mee de stad in, vertelde enorm veel over de Inca's en nam ons daarna mee naar de tempels buiten de stad. We hadden zelfs een stuk over de Inca Trail gelopen. De informatie die we kregen was ontzettend tof. Uiteindelijk gaven we hem een fooi voor de 4 uur durende tour. Terug in het hostel was een barbecue met Alpaca burgers. De burgers waren een beetje duur, maar ik was blij een burger te hebben gehad aangezien het lekker was. Daarna moest ik afscheid nemen van Sophie.

Maar dezelfde avond kwamen er een Duitse jongen, een Duits meisje en een Canadees meisje in mijn kamer. Ook nog een Amerikaanse jongen, maar daar heb ik verder niet zoveel mee gepraat. De avond bracht ik voornamelijk door met de Duitsers. De volgende dag gingen de Duitsers naar rainbow mountain en ging ik met het meisje uit Canada Cusco verder bekijken. We bleken goed te klikken en hadden het ontzettend gezellig. We gingen in de markt samen lunchen en vanavond gaan we samen koken. Morgen ga ik de Salkantay Trek lopen. Dit zal betekenen dat ik zo'n 5 dagen geen wifi heb. De trek zal eindigen bij Machu Picchu, de Inca stad die de Spanjaarden gelukkig nooit hebben gevonden. Ik heb er echt ontzettend veel zin in.

1. Ellen:
    6 juni 2017
    Veel succes en plezier met de Salkantay Trek! -xxx-
  2. Carel:
    7 juni 2017
    Veel kijk plezier we horen wel weer
  3. Francé:
    11 juni 2017
    hé Mike weer een leuk reisverslag nog veel plezier de komende dagen doeijjjj